Röviden tömören kb. 45 perc egy hatósági eljárás.
Az eredetvizsga egy komplex folyamat, mely több fontos részből áll!
A vizsgálat első szakaszában adatfelvételezés történik, melynek végén egy Kérelmet állít ki az eredetvizsgáló vagy adminisztrátor.
Ehhez szükségesek az eljárást kerelmező természetes személyes okmányai, ha nem természetes személy, tehét Cég, akkor aláírási címpéldány, illetve a járműhöz tartozó okmányok. (első sorban Forgalmi engedély, adás-vételi szerződés áttekintésre és/vagy törzskönyv)
A kérelem aláírását követően következik a jármű szemrevételezése, vizsgálata! Itt amelett, hogy szakértői szemmel és fizikálisan (tapintással) is megvizsgálja a vizsgáló az autó/motor/tgk… egyedi azonosító adatait (alvázszám, motorszám, típustábla, vevőszolgálati matrica, stb-t), képi dokumentációt is készít a járműről, illetve festék vastagság mérővel is körbe méri az autót, motort, teherautót, quad-ot, utánfutót, traktort….mindent ami az eredetvizsgálaton vesz részt.
Természetesen minden adatot rögziteni kell egy központi rendszerbe.
Amint ez megtörtént, az eljárás végén egy Hatósági Bizonyítvány kerül kiállításra, mely ha sikeres, akkor mehet a kedves ügyfél az általa választott Kormányablakba, hogy nevére vehesse újonnan vásárolt gépét!